Oamenii muntilor au nevoie de girofar si sirena! Autospecialele Salvamont, masini obisnuite pe sosele
|Doua evenimente intamplate in weekend-ul trecut arata cat de neputincioase sunt serviciile Salvamont atunci cand au de infruntat traficul aglomerat. In primul caz, salvatorii montani din Arges au stat blocati pe Transfagarasan, in al doilea, salvamontistii din Baile Herculane (care de fapt este unul singur!) au stat pe sosea in zona 7 Izvoare, masina lor fiind chiar lovita de un sofer grabit.
In cazul incidentului din Herculane, un adolescent de 19 ani a murit. Nu stiu daca tanarul avea sau nu probleme medicale…, insa stiu ca fiecare minut pierdut de salvamontisti in trafic, scad sansele celor care au nevoie de ajutor. Din aceste doua cazuri, se poate deduce ca sunt situatii in care victimele din munti sunt la mila soferilor cu nervii intinsi la maxim prinsi in ambuteiaje…
In lipsa dotarii autospecialelor Salvamont cu semnale acustice si luminoase, precum a celor de Politie si de Ambulanta sau SMURD, presupun ca sunt interventii in care salvatorii montani scot capul pe geam pentru a da explicatii celorlalti participanti la trafic de ce dau flashuri si claxoane. In lipsa unui girofar, acesti oameni inimosi, multi dintre ei voluntari, risca amenzi si isi pun viata in pericol, asa cum au facut cei din Herculane. In cazul acestora, au fost doar pagube materiale, dar daca am pune raul in fata?
Si acum am trei intrebari pentru autoritati, la care nu gasesc raspuns:
1. De ce nu considera necesara dotarea autospecialelor Salvamont cu semnale acustice si vizuale de semnalizare?
2. De ce nu cred ca este nevoie ca salvamontistii sa ajunga mai repede la locul interventiilor la care sunt solicitati prin Serviciul de urgenta 112?
3. De ce li se pare normal ca salvamontistii sa se expuna pericolelor si pe sosea?
Trebuie mentionat ca in alte tari, la orice urgenta se intervine cu masini multiple (politie, salvare etc). Si politia si salvarea ar avea astfel de metode de semnalizare. Daca apelul se face prin 112, de ce nu se alerteaza toate de mai sus… Sau daca cei din masina vad ca nu se pot deplasa, de ce nu cer sprijinul politiei… Ca la Romania.
As vrea sa vad polițiștii cu targa în spinare, cu trusa de prim ajutor iarna la -20 grade urcând spre Negoiu sau spre oricare alt vârf sa salveze niște oameni accidentati. Sa nu uităm că cei d Ela Salvamont sunt permanent la datorie, făcând patrule pe potecile munților. Ei sunt acolo sa intervină primii. Asta este Salvamontul !
Dar nu e aglomeratie pe Transfagarasan iarna la -20, nu cred ca ai inteles demersul meu. Chiar ieri citeam despre salvamont din nu stiu ce zona, 1 angajat, si 2 voluntari. Singurul angajat e la post 24 din 24?
Pentru că politicienii noștri distrug natura și implicit și turismul
Nu au nevoie, pentru urgente sunt alte servicii
consideri ca Salvamontul nu se ocupa de urgente?
Consider ca nu au nevoie de girofar, atat
am inteles
Acum nu ar fi chiar neobisnuit sa aibe
Doar când mă gândesc la zilele din mini vacanta din 15 august ma îngrozesc. Cozile infernale de pe Transfăgărășan… oare se întreabă cineva cum se descurca oamenii de la Salvamont în astfel de cazuri fără girofar?! Nu e musai, accidentatii sa aștepte până pot ei să se strecoare în trafic sa ajungă la ei. Felicitări pentru ceea ce faceți!
Salvamont felicitări pt.activitate ! Trebuie dotați acești oameni cu echipamente adecvate,mașini ,performante, DA GIROFR SALVEAZA VIETII.
Cam pe peste tot au cred ,in afara de Romania